Ismerd meg, szeresd meg, bízz meg benne. Ezek a legfontosabb állomásai annak az időtlen utazásnak, melynek végén a vásárlás van. De hogyan is érheti el a márkád, hogy ez esetében megvalósuljon? Naná, hogy a tartalmaival! Ha most az az ellenvetésed, hogy amit kínálsz különleges, gondolkozz el ezen: ha nem tudod elmesélni, hogy mitől az, akkor ezt maximum te tudod! Nem akarjuk elvitatni, hogy mennyire fontos az értékesítésben, hogy a terméked, szolgáltatásod vagy a helyed mit nyújt. De hogy végül tucat vagy legenda lesz belőle, az legalább ennyire múlik a céges sztorikon, amikkel ezt bemutatod, a stratégián, amivel ezek felépülnek, és a tartalomgyártó csapaton, akik mindezt megvalósítják. Rajtunk, az Ithakánál. Mert ugyan megírhatnád a szövegeket, beszerkeszthetnéd a grafikákat, felvehetnéd a videókat egymagad is, hogy utána posztold a közösségi médián, de közben ki vezeti majd a céged, mi lesz a családodra szánt idővel? Hogyan működik mindez velünk? Már mondjuk is!
Hogyan ad el egy 600.000 forintos festményt egy szoba némi szőnyeggel, klasszikus zenével és két spot lámpával?
Joe Sugarman (a direktmarketing-szövegírás egyik nagy öregje) egyik könyvében van egy érdekes anekdota arról, hogy még a dörzsölt marketingest is megdolgozhatja a megfelelő környezet. A sztori szerint Joe épp a Hawaii szigeteken heverte ki egy közel-keleti utazás fáradalmait, amikor Waikikiben egy kis korzózásra adta a fejét. Megakadt a szeme egy galéria kirakatán, ahol pont olyan festmények lógtak a falon, amelyek passzoltak volna az irodájába, egyeztek ugyanis a cége tematikájával, no meg jól is néztek ki. Joe fogta magát, belépett az ajtón és megállt az egyik kép előtt. „Gyönyörű festmény, ugye?” érkezett pillanatokkal később a kérdés egy női eladótól. Joe elismerte, hogy így van. A hölgy leakasztotta a festményt, majd szólt: „Kövessen!”. Ezt követően bevezette Joe-t egy félreeső szobába, amit kellemes szőnyegek takartak kényelmes fotelok társaságában. Az értékesítő leültette Joe-t egy fotelbe, feltett némi klasszikus zenét, majd lekapcsolta a villanyokat, kivéve két spotlámpát, amelyek pont a képre irányultak, ami immár egy speciális állványon pihent. Joe később csak annyit írt erről, hogy a színek vibráltak, a kép szinte megelevenedett és ő ott a helyben kifizetett érte 2000 dollárt, mintegy 600 ezer forintot.
Klassz, de mi köze ennek a céged Facebook és Insta posztjaihoz, blogbejegyzéseihez, általában a céges tartalmakhoz?
Ha szeretnéd, hogy a márkád tucat helyett legendássá váljon, pont ugyanezt kell megvalósítanod a segítségükkel! Az emlékezetes tartalmak ugyanis megragadják a figyelmet (mint a bolt kirakatában a festmények), és ezután képesek olyan környezetet teremteni, ahol egyértelművé válik: nemcsak pont ezt kerested érdeklődőként, de most azonnal meg is szeretnéd azt vásárolni, nehogy lemaradj róla!
Ez az igazi trükk. Nem felkelteni nehéz ugyanis az érdeklődést, hanem megtartani azt, bizalommá formálni jól és jókor közzétett posztokkal, bejegyzésekkel.
A tartalmad az értékesítőd
Rengeteg cég ott szúrja el az egész értékesítési folyamatát, hogy görcsösen eladni akar, ezért agyba-főbe promózik. Pedig a jó érékesítők tudják, hogy nem a vásárlást kell erőltetni, hanem segíteni kell áthidalni azt a szakadékot, ami aközött tátong, amije van valakinek és amire vágyik.
A tartalmaidnak ehhez úgy kell viselkedniük, mint az eladónak Joe galériájában. Felveszik a kapcsolatot a leendő vásárlóval, megerősítik abban, hogy amit választott az tényleg jó döntés. Bebizonyítják, hogy értik a vágyait, a gondolkodásmódját, majd újabb és újabb apróságokkal olyan környezetet teremtenek, ahol mindent megtudhat arról, amit megvenni készül. Így már a vásárlás előtt tudni fogja, hogy jó döntést hozott azzal, hogy téged választott.
Személyiséget adunk a márkádnak és kitanítjuk a vevőidet arról, hogy amit kínálsz miért, kell nekik
A lélek úgy működik, hogy hús-vér emberekhez tud igazán kötődni, ami azt jelenti, hogy ha a márkáddal szeretnéd elnyerni a bizalmát egy vásárláshoz, neked is hasonlítanod kell egy valós személyre. Egyedi hangra van szükség, stílusra, értékekre, amiket képviselsz. Azon túl, és azzal szoros egységben, amit eladni szeretnél.
Ez jelenti a receptet a tartalmak megalkotásához, amelyekkel mindez megvalósul. Kitanítjuk őket a kínálatodról, hogy mire a vásárláshoz érnek tudják, jól döntöttek, hogy neked szavaztak bizalmat.
Egy vásárlót ugyanis sosem az érdekel, hogy mit tud a terméked, hol tudja azt megvenni. Egyes-egyedül az fontos számára, hogy ennek segítségével mennyivel becsülik majd többre a barátai, mitől lesz kevesebb stressz a napjában, vagy hogyan sajtol ki a segítségével több szabadidőt. És miért pont tőled kéne megvenni mindezt.
Ez mit takar? A tartalmak felépítik a vállalkozásod személyiségét, végig vezetik a vevőt a vásárlási folyamaton, mint az eladó Joe-t a galérián
- Felkeltjük az érdeklődést.
- Megmutatjuk a drámát (akadályok, amit a kínálatod legyőz).
- Teszünk egy ígéretet, ami valósággá válik.
- Megmutatjuk, hogy megbízható szaktudás van a kínálatod mögött.
- Megmutatjuk, hogy szerethető vagy, mert érted, hogy a vásárlóidnak mi fontos. Nem olyan leszel, mint ők. Egy leszel KÖZÜLÜK.
- Eloszlatjuk a félelmeket.
- Megmondjuk, hogy mindez hogyan lesz az övé (hogyan vásárolhat).
- Mindezt a márkádra szabott stratégia mentén, előre tervezett megjelenésekkel Facebookon, Instagramon, a weboldaladon vagy épp nyomtatott anyagokban.
Pont ezt keresed?
Gratulálunk, jó helyen jársz! Örömmel segítjük a munkádat ilyen tartalmakkal.
Azt szeretnéd, hogy a márkád tucat helyett legendássá váljon? Mi tudjuk, hogyan mesélj róla emlékezetes tartalmakkal, szerethetően, a megfelelő embereknek!
Epikus tartalmak, epikus márkáknak! Ithaka Content