Letölthető e-book a cégednek: miért örülj, hogy 10-ből csak 1-nek jön be?

2012 környékén minden szinte csak a tartalommarketingről szólt, ekkor döntöttek úgy a nagy vállalatok is, hogy beszállnak a trendbe: saját szolgáltatásaikat értékes tartalmak segítségével viszik közelebb a vásárlókhoz. Szórakoztatnak, oktatnak, amit várhatóan az emberek vásárlásokkal és a márka iránti elköteleződéssel hálálnak majd meg. Mint minden nagy felfutást, ezt is visszahatás követett. Hiszen a divatos témákban elszaporodnak a kuruzslók, velük pedig a csapnivalóan rossz megoldások. A tartalommarketing is így járt, szépen el is kezdték temetni, ahogy koronaékszerét, a letölthető e-bookokat is. Azonban ez a „hanyatlás” igazából jó hír azoknak, akik minőségi anyagokban gondolkoznak. Hiszen a letisztulást követi a reneszánsz. Ehhez hozunk példának két jó e-bookot saját partnereinktől.

A tartalommarketing varázsa: amiért működik

A tartalommarketing erejét az adja, hogy figyelembe veszi az elvet: az embereket nem érdekli, milyen szuper a terméked vagy szolgáltatásod, amíg nem látják, hogy mennyire fontosak ŐK vásárlóként számodra. Épp ezért a nyomulós direktértékesítés helyett a tartalommarketing az ügyfelekre fókuszál. Megtalálja a kínálat olyan oldalát, ami belesimul a világlátásukba. Miközben sosem felejtkezik el a legfontosabbról: segíti a vásárlókat, hogy elmesélhessék a saját történetüket a megvásárolt árucikkel, szolgáltatással.

Ezek olyan történetek, amikben valaki több / jobb lett attól, amit igénybe vett (oktatások, kézműves leckék stb.), vagy nagyobb társadalmi megbecsültségre tett szert (környezetvédelmi szervezetnél tagság, sajtó-előfizetés stb.), esetleg könnyebb lett az élete, jobbak lettek az életkörülményei (autó bútor, ruha stb.). Ehhez olyan termékekre és tartalmakra van szükség a marketingben, amelyek segítik, hogy az emberek ezeket a „saját sztorikat” elmesélhessék online és személyesen.

Ami még klassz ehhez a tartalommarketingben: megvannak mindehhez a bevált formulák, megoldások.

  • Tudjuk, hogy kellenek ütős címek.
  • Jó szolgálatot tesznek a listák.
  • Fontos, hogy kulcsszavak és felkapott kérdések mentén feltérképezzünk egy témát.
  • Bevethetünk analógiákat, hogy az olvasók egyszerűbben értsenek meg egy bonyolult témát.

Ezeket lehet követni. De sajnos mégsem mindig sikerül.

A tartalommarketing átka: amiért nem mindenkinek működik

Theodore Surgeon klasszikus sci-fi írótól származik a mondás, miszerint ahogy a sci-fiknek, éppúgy bárminek a 90%-a értékelhetetlen. Megtalálhattuk a reklámtörténet hipnotikus erejű címét, ami minden tekintet magára vonz, lehet szépen tagolt az írás a weboldalon, szuper jól összerakott a kulcsszókutatás, ha a mondanivalód senkit sem érdekel. Minél népszerűbb valami, annál több rossz példát látunk majd, még akkor is, ha valaki egy az egyben követte a népszerű „így csináld” útmutatókat.

Hogyan teheted jobbá a rossz tartalmakat?

Sajnos nincs 5 perces csodalista, amin elég végigszaladnod, és minden helyrejön. Az őszinte tanács, ha a tartalmaid nem működnek és jobbakat szeretnél: dolgozz össze egy tartalomíróval. A legegyszerűbb, ha iránymutatást kérsz egy hús-vér emberi lénytől, hogy mit lenne célszerű másként csinálni, ahhoz milyen bevált megoldások, eszközök léteznek.

Két jó példa e-bookra

Szerencsére, az sincs kőbe vésve, hogy ne kerülhetnénk a kincset érő 10%-ba, akármilyen tartalmunkkal. Ami igaz az e-bookokra is.

Ehhez persze:

  • E-booknak könyv terjedelmű anyagot célszerű hívnunk, nem 6 oldal alibi szöveget, aminek a fele kép.
  • Amennyiben e-könyvnek hívunk valamit, az legyen olvasmányos és hasznos, nem pedig egy szépen csomagolt beetetés, amiből minden információ kimarad, hiszen azt majd később egy termék részeként tudjuk megvenni.
  • E-bookunknál az sem baj, ha annak szövegezése követi a magyar nyelv szabályait, illetve az olvasók számára könnyen fogyasztható tagolást és elemeket használ. Amitől könyvszerű lesz.
  • Illetve egy kivétel: az e-booknak nem feltétlenül kell ingyenesnek lennie. Valaminek, aminek ára van, hajlamosak vagyunk nagyobb értéket tulajdonítani, így ha maga az ár nem is jelentős, marketingcélokat segíthet.
A jó megoldások közül következzen kettő, amelyek koncepcióalkotásában, szövegezésében aktív szerepünk volt az Ithaka Contenttel.
  1.  Mindennapi Sminkfortélyok: e-book az elegáns sminkek készítésének személyre szabott technikáiról, 18 darab belinkelt, interaktív videóval

 

Amikor ma valaki fellép a Youtube-ra, az telis-tele van sminkes videókkal. Azonban ezek sokszor olyan útmutatók vagy technikai ismertetők, amelyek elhallgatják, hogy egy komplett stáb kellett a végeredményhez (fodrász, sminkes, fotós, aki több száz képet készít és retusál, filmes, világító stb.), vagy olyan anyagokkal érik ezt el, amelyeket színpadi használatra szántak (a videón jól mutat, de aki naponta ezt követi, annak tönkreteszi a bőre egészségét). Ez vagy önbizalomhiányhoz, vagy bőrproblémákhoz vezet hétköznapi nőknél. Az e-book azért született meg, hogy ezzel leszámoljon, követhető utat mutasson azoknak, akik hordható, elegáns sminkeket szeretnének maguknak készíteni az alapoktól. Ráadásul ezekhez az alapvető mozdulatokat is részletesen leírja, videókkal bemutatja, amit az átlagos ismertetőfilmek vagy kihagynak, vagy egy követhetetlen gyorsításba sűrítenek 2 felvillanás erejéig.

A Mindennapi Sminkfortélyokat nemcsak könyvnek csúfoljuk. 178 oldalas terjedelemmel és 18 klassz kis videóval megérdemli a rászánt időt.

Bemutató videó, amit készítettünk hozzá

Link: www.renatagali.com/sminkfortelyok

  1.  Ecommerce növekedés sikerkönyv

Ez az e-book a magyar e-kereskedelmi szoftverfejlesztő cégek mezőnyéből kimagasló LogiNet szakértői, valamint a magyar piac meghatározó szereplőinek tapasztalatai segítségével járja körül a webáruházfejlesztés lehetőségeit. A 80 oldalas, ingyenes kézikönyv a bevétel-maximalizálásra tervezett webshopok és mobil applikációk tervezésének, fejlesztésének bevált receptjei mellett összegyűjti a kerülendő buktatókat is. Érthető nyelvezettel, úgy, hogy az nem IT szakemberként is befogadható és érdekes maradjon.

Olyan cégek szakértői szólalnak meg az e-könyvben, mint a Linde, a Konzolvilág, az IFUA Horváth & Partners, a METRO vagy épp a Magic Tools.

Írtuk, szerkesztettük, interjúztunk hozzá, szeretjük. Képes megalapozni egy cég online csatornájának bővülését.

A könyv itt tölthető le:

www.loginet.hu/ebook/ecommerce-sikerkonyv

Azt szeretnéd, hogy a márkád tucat helyett legendássá váljon? Mi tudjuk, hogyan mesélj róla emlékezetes tartalmakkal, szerethetően, a megfelelő embereknek!

Epikus tartalmak, epikus márkáknak! Ithaka Content